Klachtenregeling

Ik doe mijn best om aan je wensen en verwachtingen te voldoen. Ben je niet tevreden? Zeg het me!

Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan wil ik dat graag weten. Ik zal er alles aan doen om het op te lossen en wil leren van mijn fouten.

Een klacht kan betrekking hebben op alles wat ik doe. Bijvoorbeeld:

– Je voelt je niet juist behandeld of we hebben een verschil van mening.

– Je vindt dat de informatie op de website niet klopt of onvolledig is.

– Je bent ontevreden over de locatie of een activiteit.

Bespreken

Zodra je tegen een probleem aanloopt of niet tevreden bent, wil ik het graag weten. Ook als het over mij gaat, wil ik je uitnodigen om het met me te bespreken. Je kunt dan contact opnemen via de gebruikelijke kanalen: per telefoon of per e-mail. Door over je klachten te praten, komt er vaak een oplossing.

Bemiddelen

Komen we er samen niet uit, dan kan je contact opnemen met de NFG, dat is mijn beroepsorganisatie.  En vragen naar de vertrouwenspersoon Theo Splinter.  Hij kan aansluiten bij een gesprek en dan proberen we tot een oplossing te komen.

Het doel van de bemiddeling is dat jij samen met de ander tot een voorstel komt om je klacht op te lossen. Als jullie beiden akkoord gaan met dit voorstel, is de bemiddeling succesvol verlopen. We sturen jullie het akkoord en doen wat nodig is om het uit te voeren.

Formele klacht

Wanneer je niet tevreden bent over de oplossing van de klacht of als je geen bemiddeling wilt, kun je een formele klacht indienen. Dit doe je bij de NFG, het secretariaat zal jou informeren of de informatie die je hebt verkregen klopt. En zij zullen ook de je klacht afhandelen. Dat zal verlopen volgens dit schema.

Vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon van de NFG is Theo Splinter (schema).

Hij kan je helpen met stap 2 en 3 uit het schema.

Dhr. Theo Splinter
tel: 06-46160403
vertrouwenspersoon@de-nfg.nl